کد مطلب:330134 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:937

سخنان ائمه معصومین علیه السلام درباره چگونه دعا کرد
امام صادق علیه السلام : اگر كسی از شما بخواهد دارای حالتی شود كه همه خواسته هایش را خداوند برآورد باید از همه مردم ناامید باشد و هیچ امیدی جز خداوند نداشته باشد پس اگر خداوند چنین حالتی را در قلب او بیابد چیزی از خدا نخواهد مگر اینكه برآورد.

(وسائل الشیعه )

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله : شخصی به پیغمبر صلی الله علیه و آله عرض كرد دوست دارم دعایم مستجاب شود. حضرت فرمود: خوراك خود را پاك كن و سعی كن حرام وارد شكمت نشود.

امام صادق علیه السلام : هنگام دعا قلب خود را متوجه خدا گردان و چنان گمان داشته باش كه خواسته ات در آستانه در حاضر و آماه است .

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله فرمود: دعا كنید در حالی كه یقین و اطمینان داشته باشید كه دعای شما مستجاب خواهد شد.

امام صادق علیه السلام : مردی از بنی اسرائیل مدت سی و سه سال دعا می كرد و از خدای خود فرزندی پسر می خواست همین كه دید دعایش مستجاب نمی شود خطاب به خدا نموده و گفت : خدای نمی دانم من از تو خیلی دورم كه صدای مرا نمی شنوی یا با این كه نزدیكی و می شنوی در عین حال پاسخم نمی دهی . در این هنگام كسی به خواب او آمده گفت : سر مستجاب نشدن دعایت این است كه بد زبانی می كنی و در حال دعا قلبت آشفته و ناپاك است و نیتت ناشایسته و ناجور اگر می خواهی دعایت مستجاب شود این سه عیب را از خود دور كن . یعنی خوش زبان باش و قبلت را پاك و پاكیزه نموده قلبا از خدا بترس و بپرهیز و نیتت را سالم نما (خوشبین و امیدوار به رحمت خدا باش ). پس از این جریان آن مرد تصمیم گرفت به سفارش ها عمل كند. اتفاقا در نتیجه عمل به آن دستورها خداوند پسری به او مرحمت نمود.

پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله : خداوند مستجاب نكند دعای كسی را كه دلش پریشان است و نداند چه می گوید.